Невеликий лікнеп про корейську культуру в цілому
Недарма в одному старому фільмі лунало метафоричне «восток — дело тонкое». Треба бути справжнім гурманом, щоб полюбити сашімі з риби-фугу (уточню: або гурманом, або відчайдушним шибайголовою), і треба бути музичним гурманом, щоб зрозуміти й полюбити k-pop — корейську популярну музику. Для довідки: популярна вона у значенні «загальновідома, модненька, та, що лунає звідусюди», а не в сенсі зрозумілого нам жанрового визначення попси. Звучання та форми k-pop набуває зовсім різні — в залежності від виконавця і загальної ідеї продюсерського центру або студії.
Упереджений слухач навряд чи буде копати глибше того, що лежить на поверхні. А на поверхні як воском вилито: яскраві, іноді доведені до цілковитого абсурду, кліпи, у яких хлопці та/або дівчата з волоссям усіх кольорів веселки танцюють запальні танці та співають абсолютно незрозумілою мовою, періодично вигукуючи ще щось англійською.
У реальності ж все далеко не так просто, як здається на перший погляд.
У Кореї айдол (idol, ідол, іншими словами — зірка) — це серйозна, складна професія, якій навчають ще зі шкільних років. Це не просто спосіб збагачення чи паразитизм на повторюваних хітах, а постійна робота над собою. І це перше, що дійсно вражає. Не так важливо, скільки учасників буде у гурті — двоє, семеро чи навіть всі двадцять, — кожен чи кожна будуть чудово виглядати, одягатися за останньою примхою моди, відмінно танцювати та співати. А в ідеалі — ще й самостійно створювати свої хіти. Враховуючи величезне різноманіття колективів, кожен відрізняється власним стилем, у основі якого — конкретні цінності, продумана ідеологія, яка йде у маси з піснями.
Щоб не бути голослівною, розповім історію одного конкретного гурта. Ці хлопці третій рік поспіль рвуть на дрібні шматочки іноземні музичні чарти та навіть завоювали премію Billboard Music Awards у США. А в себе на батьківщині стали кимось на кшталт богів k-pop.